niedziela, 5 października 2014

Blędy podczas pozycjonowania bloga

We wpisie pt. moja opinia o surveycomare, żaliłem się wam trochę, że mój blog o płatnych ankietach jest słabo wypozycjonowany. Od tamtego czasu niewiele się zmieniło, no może poza tym, że spadłem op kilka pozycji, jeśli chodzi o pozycjonowanie najbardziej interesującej mnie frazy. Jeżeli cierpisz, na tym, że twój bloga cieszy się nikczemnie małą popularnością, to koniecznie musisz się zapoznać z dokumentem pt. Google. Search Engine Optimization. Starter Guide. Zawarte są tam naprawdę podstawy podstaw i pozycjonowanie bez znajomości tego dokumentu jest chyba niemożliwe. Dokument jest napisany po angielsku, bardzo prostym językiem, tak, że nawet ja mogłem go zrozumieć. Do rzeczy więc:

Czego należy więc unikać próbując dotrzeć do jak najszerszej liczby użytkowników?

1. Używać tytułów postów/stron, które nie mają żadnego związku z ich zawartością
2. Używać tytułów typu "brak tytułu"
3. Używać za długich tytułów (podobno,ze najlepsze są trójwyrazowe)
4. Niepotrzebnie wstawiać słowa kluczowe w tytuł

Pisząc opis meta tag

5. Pisać opis, który nie ma związku z treścią posta/strony
6. W opisie zamieszczać jedynie słowa kluczowe
7. Kopiować cały tekst wpisu do meta tagów (w blogerze i WordPressie jest to trudne do zrobienia)
8. Używać tych samych meta tagów do opisu wszystkich stron/ wpisów

Czego należy unikać tworząc adresy URL naszych wpisów?

9. Używać nazw strony  nadanych automatycznie, np. przez CMS-y, np. node, page
10. Umieszczać w nich chamsko słowa kluczowe

Pisząc tekst wpisów

11. Unikaj błędów gramatycznych i ortograficznych, pisz starannie
12. Wklejać tekst w obrazy, tak, żeby nie dało się go kopiować
13. Przy długich tekstach unikaj pisania bez jakichkolwiek nagłówków i akapitów
14. Unikaj kopiowania lub zamieszczenia treści, które już istnieją
15. Nie duplikuj swoich treści
16. Nie umieszczaj na siłę słów kluczowych w tekście
17. Nie chowaj tekstu widocznego dla wyszukiwarek, przed użytkownikami

Anchory, kotwice

18. W tekście kotwic nie pisz słów typu "tutaj", "zobacz tu", lepiej napisz "strona z przeglądem płatnych ankiet"
19. Unikaj pisania zbyt długich tekstów w kotwicy (i tu wydaje się również, że najlepiej będzie użyć frazy z 3-4 słów)
20. Nie wpychaj na chama słów kluczowych w kotwicę.

To tyle na dziś, temat będę kontynuował. Oczywiście, że wypełniam też płatne ankiety, ale relację zrobię jak dostanę wypłatę (kilka wypłatek się zbliża)

Pozdrawiam i zachęcam do komentowania

10 komentarzy:

  1. "3. Używać za długich tytułów (podobno,ze najlepsze są trójwyrazowe)"

    No właśnie, ja mam skłonność do tworzenia zbyt długich tytułów na swoim blogu, będę musiał nad tym popracować.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja czasem piszę za krótkie, czasem za długie postaram się robić od dwóch do 4 słow

      Usuń
  2. Moje tytuły są najczęściej długie, ale takie być muszą, taka specyfika

    http://document-manager.pl

    OdpowiedzUsuń
  3. Jeżeli chodzi o pozycjonowanie blogów to na przestrzeni ostatnich lat sporo się w tej materii zmieniło - można by rzec, że nawet na przestrzeni ostatnich miesięcy. Trzeba działać dużo rozważniej.

    OdpowiedzUsuń
  4. Pozycjonowanie bloga warto zlecić specjalistom w tej dziedzinie, którzy zaproponują odpowiednią strategie biorąc pod uwagę konkurencję, o czym przeczytacie tutaj https://www.grupa-icea.pl/jak-i-po-co-monitorowac-dzialania-konkurencji/.

    OdpowiedzUsuń
  5. Dlatego samodzielnie pozycjonowanie strony to nie jest dobry pomysł. Trzeba posiadać doświadczenie, wiedzę, odpowiednie narzędzia aby takie działania profesjonalnie i przede wszystkim efektywnie prowadzić.

    OdpowiedzUsuń
  6. Dlatego warto zlecić pozycjonowanie profesjonalnej firmie

    OdpowiedzUsuń
  7. Dobrze jest takie informacje posiadać.

    OdpowiedzUsuń
  8. Pozycjonowanie najlepiej jest zlecić specjalistom w tym zakresie.

    OdpowiedzUsuń
  9. Pozycjonowanie strony www jest niezbędne dla każdej firmy, która chce zwiększyć swoją widoczność w internecie. Proces ten obejmuje szereg działań optymalizacyjnych mających na celu poprawienie rankingu strony w wynikach wyszukiwarek. Optymalizacja treści pod kątem odpowiednich fraz kluczowych, poprawa techniczna strony, a także budowanie wartościowych linków zwrotnych to podstawowe elementy skutecznego pozycjonowania, które przyczyniają się do wzrostu ruchu na stronie oraz zwiększenia jej autorytetu w sieci.

    OdpowiedzUsuń

Najlepsze ankiety. Głosowanie!

Poprzedni post wywołał małą dyskusję (i dobrze), ale pomyślałem sobie, że warto byłoby do niego dodać możliwość głosowania. Piszecie sporo o...